MEDIÁLNÍ ŠROTOVNÉ

3. října 2009 v 7:15 | IVO VAŠÍČEK |  POLITIKA
Krize způsobuje propad tržeb ve všech odvětvích. Klesá i poptávka po inzerci v médiích. Volby jsou pro média požehnáním. Většina peněz politických stran skončí na účtech mediálních agentur.
Letošní volby byly zrušeny až v okamžiku, kdy byly smlouvy na příslušné propagace uzavřeny a tržby jisté. Mediální agentury o nic nepřijdou. Naopak odkladem voleb získají všichni, kteří jsou na mediální průmysl napojeni.

Už v okamžiku, když se objevily spekulace o zrušení voleb, zahájili mnozí jednání o rezervacích jarních termínů reklamních ploch všeho druhu. Raději nechci příliš spekulovat o konkrétní příčině náhlých změn v rozhodování politiků. V každém případě má mediální průmysl o tržby na jaro 2010 postaráno.


Výdaje za volební kampaně se pohybují v řádech desítek a stovek milionů. Všechno zaplatí daňový poplatník. Politické strany získávají prostředky buď přímo ze státního rozpočtu nebo nepřímo. Sponzorování politických stran je pouze metodou, kterou se maskuje vyplácení podílů na zisku z veřejných zakázek, případně jiných transferů ze státního rozpočtu. Politické strany, stejně jako stát, který jim dává legitimitu, nic užitečného, co by si někdo dobrovolně koupil a zaplatil ze svého neprodukují. Všichni jsou zcela závislí na penězích, které nám pomocí daní seberou.

Mediální šrotovné je mnohem rafinovanější než šrotovné na automobily. Nesmyslnost šrotovného na auta je průměrně inteligentnímu člověku jasná. Zvyšování počtu voleb a volebních kampaní lze však prezentovat jako posilování demokracie. Průmysl jako průmysl, hlavně když se točí peníze. Automobilovému průmyslu u nás už zvoní hrana, mediální průmysl má před sebou perspektivnější budoucnost.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama