KRÁSNÝ MOTÝL PAROUBEK ANEB VELKOVÝKRMNA NENÁVISTI

21. srpna 2009 v 5:57 | PETR KREJČÍ (bigbloger.lidovky.cz) |  POLITIKA
Alespoň k něčemu vajíčková "válka" z kraje léta Jiřímu Paroubkovi byla. Objevil díky ní sílu Facebooku, potažmo internetu vůbec. Novináři z něj udělali ošklivého, směšného, hrubého, neomaleného netvora, který je připraven přizvat k moci znovu komunisty. Ale on je ve skutečnosti jen pozoruhodně zakuklený motýl, jehož oduševnělou krásu křídel zná jen paní Petra a možná Kačka "barbie" Brožová. A tak jsme se dočkali: Jiří už má také na facebooku svůj profil a všechny staré i nové křivdy tak může uvést na pravou míru. Nebo na levou míru?

Volby jsou za dveřmi a předsedu ČSSD
ani jeho manželku už nebaví mediální obraz, jež mu byl "vyroben". Ze všech stran se na nás poslední týdny hrnou články a rozhovory, které mají tento neblahý obraz narušit. Tu o něm něco napíše zamilovaná manželka, jindy naše zadní herečka Kateřina zapěje oslavnou ódu - má to v krvi, pochází z velké Rusi - anebo sám velký Jirka pronese, s touhou vzbudit v nerozhodnutých voličích alespoň špetku lítosti a soucitu, něco o tom, kterak média manipulují s jeho obrazem, přičemž sám o sobě neváhá poznamenat, že "takový vůbec nejsem" a doložit to výčtem známých, kteří jej vždy a za každých okolností obdivují.


Zpátky k Paroubkovu profilu na Facebooku: včera, ve středu, šest příspěvků, sem tam nějaká reakce. V úterý dokonce napsal zpráv devět. V jedné z nich se omlouvá, že nestíhá moc reagovat, jelikož se k notebooku za celý den téměř nedostane. Je to tedy jasné: Facebook mu vede nejspíš Tvrdík, sám velký volební manažer. Těžko si představit, že člověk, který se "nedostane skoro k internetu", stíhá o sobě psát a ještě ke svým postřehům přikládat fotografie. Nicméně toto je jen kosmetická maličkost, piha ta tváři Paroubkova Facebooku.

Mnohem děsivější je obsah jeho příspěvků. Za tolik žluče a nenávisti by se nemuseli stydět ani zdejší (blog) permanentní přispěvovatelé do diskuzí. Pan Tvrdík by měl na svého předsedu naléhat, aby se alespoň před volbami snažil své vášně krotit. Jistě že jsou volby o politických programech až na tom posledním místě, takže ani Jiří Paroubek nemusí roztáčet závity svého sexy mozku naplno, aby získal voliče na svou stranu: stačí si tu odplivnout, tu postrašit, tu pohrozit a tu zadupat. Jeho věčně nepřiznaná, ale neutuchající koketérie s komunisty, vychází přímo z jeho podstaty: on prostě komunisticky myslí, on komunisticky vypadá, on komunisticky mluví a podle všeho komunisticky i žije. Bezcharakternost, jež přímo čišela z rozchodu s manželkou Zuzanou, byla jen jistým varovným signálem: tento muž si nedělá výčitky.


Jiří Paroubek se poslední dobou naučil fňukat nad tím, jak jej média prezentují. V tomto kontextu je jeho Facebook pozoruhodným fenoménem: svými vlastními slovy v něm sám sebe z toho všeho, z čeho bývá viněn, usvědčuje. Např.: včera si posteskl, že některé noviny otiskly v rámci "neplacené inzerce" výzvu Bačkora pro Paroubka. Křečovitou snahu o nadhled a smysl pro vtip, kterými se Paroubek tuto událost rozhodl komentovat, zakončil poznámkou: " Když legranda, tak legranda. Já bačkory, oni pouta". Své oponenty z ODS tituluje "naši trenkaři", aby si hned vzápětí posteskl, kterak je ta naše politická scéna nekultivovaná, plná osobní zášti a žabomyších sporů.

Nebudu z Paroubkova Facebooku dále citovat. Pokud jej navštívíte, jistě sami pochopíte, jak to vlastně všechno s tím naším parním buldozerem je. Já to vidím tak, že se jedná o velice inteligentního, schopného, pracovitého člověka, jemuž vlastní pupek už dávno přerostl přes hlavu (zatím tedy jen obrazně). Nevkus, netolerance, neschopnost povznést se nad titěrné dětinské konflikty, hulvátství, necitlivost, mamon po moci, ješitnost, sebestřednost a v poslední době i sebelítost. Přesně lídr, jak má být! Tak teď už jen snad, aby ty komunisty spolu s panem prezidentem do vlády skutečně dotlačili. A v Čechách konečně zavládne RaJ…
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama