LHANÍ SE STALO NORMOU

29. října 2008 v 16:03 | KAREL ŠEC |  POLITIKA
Volební kampaň ČSSD byla jedna velká lež. Na tom přece nezáleží, protože to fungovalo!

Úplnou náhodou jsem sledoval nedělní vydání pořadu Vedlejší efekty na kanálu ČT24. Tento pořad se definuje jako: interaktivní pořad, který ovlivňují diváci prostřednictvím telefonu, SMS, internetového chatu nebo e-mailu. Jedno téma, spousta úhlů pohledu a mnoho otázek.
V nedělním vydání byli hosty mediální a marketingoví specialisté Daniel Köppl a Petr Topinka. Tématem byly volby.

S úžasem jsem sledoval slovíčkaření a blábolení těchto dvou pánů, kteří se nakonec dobrali k jasnému poselství uvedenému na začátku této úvahy: na pravdě nezáleží, jde o výsledek. Mediální všeumělové Köppl a Topinka operují s jednoduchou tezí. V čem se liší volby od jiné reklamní kampaně? Všem je přeci jasné, že reklamy lžou. Většina pracích prášků nevypere skvrny od borůvek, pitím zkysaného mléka si nevylepšíme imunitu a krev není modrá.



Politik je přece jen produkt, který si kupujeme za naše daně!

Lhaní se tedy stává normou a formou boje. Nejsem naivní je jasné, že to tak bylo vždy.

Problém je když politici (a jejich poradci) začnou veřejně deklarovat, že je to tak v pořádku.

Není.

Klamavá reklama je klamavá reklama.

"Klamavá reklama je jakákoli reklama, kterou vykonává profesionál a která vás může jakýmkoli způsobem, buď slovy, nebo prezentací, oklamat nebo pravděpodobně oklamat takovým způsobem, že například ovlivní váš výběr z produktů nebo služeb, které chcete koupit; nebo že z důvodu svého klamavého charakteru pravděpodobně bude mít dopad na vaše ekonomické chování nebo poškodí či pravděpodobně poškodí konkurenci."
Toho se nám v letošních volbách dostalo nad míru. Například se už nemůžu dočkat, až středočeské děti budou zadarmo svážet do škol speciální autobusy (viz. Dr. Ráth).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama